Přihlásit jako nájemník Přihlásit jako majitel Přihlásit jako firma

Často kladené otázky o prenajímaní cez FLATIO

Máte na nás otázky? Prezrite si najčastejšie otázky alebo nám napíšte na info@flatio.sk .

REZERVÁCIA

Čo ak mi majiteľ neschváli rezerváciu?

Majiteľ bytu má od podania žiadosti 24 hodín na schválenie rezervácie. Ak Vašu rezerváciu majiteľ neschváli a vy sa rozhodnete ďalej nečakať, ihneď zažiadame o odblokovanie skôr zablokovanej sumy 19 € na Vašej karte. Platobná brána GoPay má na odblokovanie maximálne 2 dni. Potom už len záleží na rýchlosti Vašej banky, ktorej to môže trvať ďalších päť dní.

Čo keď si rezerváciu rozmyslím?

Majiteľovi bytu by sme radi ponúkali iba vážnych záujemcov. V prípade, že si rozmyslíte svoju rezerváciu do 24 hodín od jej vykonania, budeme nútení od Vás požadovať storno poplatok za rezerváciu - 19€.

Ak sa majiteľ nerozhodne do 24 hodín, Vy nebudete chcieť ďalej čakať a rezerváciu zrušíte, o žiadne peniaze neprídete, pretože pochybenie nebolo na Vašej strane. Zablokovaná suma 19€ na Vašej karte bude odblokovaná.

Omylom som si rezervoval/a bývanie, ktoré nechcem, Čo s tým?

V takom prípade je najlepšie rezerváciu zrušiť a zaplatiť storno poplatok vo výške 19€. Rezervujte si prosím bývanie, o ktoré máte skutočný záujem. Ide nám o to, aby majitelia aj nájomníci brali celý proces prenajímania vážne.

Kedy sa môžem od vykonania rezervácie nasťahovať?

Môžete sa nasťahovať v podstate ihneď po uzavrení zmluvy. Záleži len na dohode.

Ako rezervácia nového bývania prebieha?

Najprv si vyberiete vhodný byt. Vyberajte pomocou virtuálnej prehliadky, šikovného vyhľadávania, fotografií, popiskov bytov a recenzií.

Potom zvolíte dobu, po ktorú by ste chceli byt obývať, a kliknete na tlačidlo Vybrať izbu. Vyberiete izbu, lôžko alebo celý byt. Vpravo sa Vám zobrazí zoznam poplatkov a platieb, ktoré bude neskôr potrebné zaplatiť - rezervačný poplatok, kaucia, nájom. Následne kliknete na Žiadosť o rezerváciu. Nakoniec rezerváciu dokončíte.

Čo sa stane po rezervovaní bývania?

Po odoslaní žiadosti o rezerváciu dostane majiteľ správu, že máte o bývanie záujem. Od tohto okamihu má majiteľ 24 hodín na to, aby Vám bývanie buď schválil, alebo zamietol.

Majitelia bytu sa budú zaujímať predovšetkým o Váš profil, preto je dobré vyplniť všetky potrebné informácie, pridať profilovú fotografiu, alebo dokonca aj natočiť nejaké video. Tým sa stanete pre majiteľa bytu atraktívnejším a s väčšou pravdepodobnosťou Vašu rezerváciu schváli.

Moja žiadosť o rezerváciu bývania bola zamietnutá. Čo mám robiť?

Pri každej ponuke bývania musí majiteľ schváliť, či sa môžete nasťahovať. Ak bola Vaša žiadosť zamietnutá, skontrolujte Váš profil, či je všetko v poriadku vyplnené. Rozhodne nehádžte flintu do žita. Nabudúce to určite vyjde. Ak nie, neváhajte nás kontaktovať.

V takom prípade bude zablokovaná časť rezervačného poplatku na Vašej karte odblokovaná.

Do 24 hodín od rezervácie sa mi nikto neozval. Čo mám robiť?

V tom pripade kontaktujte priamo nás. Buď cez FLATIO, emailom na info@flatio.sk alebo nám zavolajte mailto:podpora@flatio.sk. Všetko společne vyriešime.

NEHODY A NÁHODY

Čo keď neuzavriem zmluvu po schválení majiteľom?

V takom prípade bude Vaša rezervácia zrušená. Na vrátenie rezervačného poplatku bohužiaľ nemáte nárok. Zmluvu je nutné uzavrieť do 24 hodín od schválenia rezervácie.

Čo keď sa nenasťahujem?

Aj keď nechápeme prečo by sa niečo také malo stať, aj na túto situáciu sme pripravení.

Ak sa nenastěhujete do 48 hodín od dohovoreného času a nedáte o sebe vedieť, nemáte nárok na vrátenie rezervačného poplatku a ani prvého nájmu.

Čo keď nevyzerá tak, ako by mal?

Všetky byty vyzerajú tak ako na Flatio. Ak nie, informujte nás do 24 hodín od nasťahovania. Situáciu prešetríme a potom Vám vrátime Vaše peniaze. Navyše zabezpečíme náhradné ubytovanie po dobu 7 dní. Tiež Vám pomôžeme s hľadaním nového bývania a získate zľavu 50% z nájmu predošlého bývania na prvý nájom nového bývania, ktoré si nájdete na Flatio.

Je dôležité ešte upozorniť, že súčasťou bytu môžu byť veci už prítomného nájomníka. Napríklad keď si prenajmete len jedno lôžko v zdieľanom izbe.

Ako bude fungovať náhradné bývanie?

Najskôr nám dajte vedieť že niečo nieje v poriadku. Prídeme sa pozrieť a prípadne sa dohovoriť na ďalšom postupe. Pokúsime sa zabezpečiť aby majiteľ bytu bol pri tom, aby mohol vzniknutú skutočnosť vyvetliť, alebo napraviť. Pokiaľ nedôjde k náprave, ubytujeme Vás v apartmáne alebo v hoteli. Pre vaše veci teraz chystáme priestory na uskladnenie. S hľadaním nového bývania Vám pomôžeme.

Potrebujem sa odsťahovať skôr, než do kedy mi platí nájomná zmluva. Čo s tým?

V takom prípade stačí v aplikácii Moje bývanie podať výpoveď. V Obchodných podmienkách nájdete vzor Oznámenie o odstúpení od zmluvy o užívaní bytu. Výpovedná doba na Flatio je 1 mesiac.

CHCEM SI PRENAJAŤ BYT

Na akú najkratšiu dobu je možné si prenajať bývanie?

Najkratšia možná doba prenájmu je 18 dní.

Môžem si prenajať len izbu alebo lôžko?

Pri každej ponuky bývania nájdete informáciu, ako si ju prenajať. Niektoré byty môžete prenajať v celku, iné po izbách alebo lôžkach.

Ako zistím, že mám byt riadne prenajatý?

Všetky informácie o svojom bývaní nájdete po prihlásení do účtu Moje bývanie. Tu tiež môžete vykonávať rôzne zmeny a sledovať svoje platby. Pokiaľ je byt riadne prenajatý, uvidíte tu zelené koliesko.

Chcem sa nasťahovať do bytu k spolubývajúcim. Môžem sa o nich niečo vopred dozvedieť?

Túto možnosť plánujeme. Momentálne ale ešte nieje sprevádzkovaná.

Čo je to strednodobý prenájom?

Strednodobé prenájmy sú na 1 až 6 mesiacov. Väčšina majiteľov prenajíma dlhodobo alebo len na pár dní. Zohnať strednodobý prenájom bez Flatio tak väčšinou nie je žiadna hračka.

Aké je štandardné vybavenie bytu?

Všetky byty inzerované na Flatio sú osobne overené naším auditorom a musia spĺňať určitý štandard. Od majiteľov požadujeme plne vybavený byt a zaistenie čistej posteľnej bielizne a uterákov pre každého nového nájomníka.

ZMLUVA

Môžem si prečítať nájomnú zmluvu pred rezervovaním bývania?

Na zmluvy o bývaní sa můôžete pozrieť vopred a online pri každej ponuke. Po jej podpísaní ju nájdete v aplikácii Moje bývanie.

Vďaka dohodnutiu nájmu cez FLATIO sa nemusíte báť, že by pre Vás bola zmluva nevýhodná. Naše zmluvy sú spísané tak, aby ste mohli bývať v pokoji bez akýchkoľvek starostí! Niektorí majitelia však preferujú zmluvy vlastné, ktoré sú upravené tak, aby zodpovedali našim podmienkam.

Je podpísanie zmluvy online bezpečné?

Ano, je to bezpečné. Všetka komunikácia prebieha cez šifrované spojenie.

Čo presne znamená „overená ponuka“?

Ponuky bytov overujú ľudia z nášho tímu osobnou návštevou. Za pravdivosť ponúk ručíme. Veľmi nám na tom záleží.

V PRIEBEHU BÝVANIA

Už nechcem bývať. Ako ukončím bývanie?

Bývanie môžete kedykoľvek ukončiť podaním výpovede, ktorú vybavítr jednoducho v aplikácii Moje bývanie .Výpovedná doba trvá štandardne 1 mesiac.

Môžem si nové bývanie vopred prehliadnuť osobne?

Prečo strácať čas na osobných prehliadkach? Využite virtuálne prehliadky. Môžete si prehliadnuť niekoľko bytov za pár minút a ešte k tomu nevytiahnete päty z domu.

Za ponuky bytov ručíme! Pokiaľ byt nebude vyzerať tak, ako by mal, vrátime Vám peniaze a ubytujeme Vás v hotelovej izbe.

Mám k bytu niekoľko otázok. Môžem kontaktovať priamo majiteľa?

Ano. Majitele, kteří mají tuto funkci zapnutou, je možné kontaktovat přímo z detailu jejich nabídky. Jedinou podmínkou je být přihlášen.

Budem sa sťahovať preč. Kedy dostanem zaplatenú kauciu späť?

Kauciu za bývanie dostanete späť do troch pracovných dní od dňa skončenia nájmu. Keby sa vyskytol nejaký problém, zavolajte na tel:+421233057030 albo napíšte info@flatio.cz.

Nasťahoval/a som sa ale byt nezodpovedá ponuke. Čo mám robiť?

V prípade, že po nasťahovaní zistíte, že bývanie nezodpovedá inzerátu, dajte nám do 24 hodín vedieť a všetko vyriešime.

Keď vznikne nejaký problém s bývaním, kam sa mám obrátiť?

Akýkoľvek problém s bývaním riešte vždy s nami. My ste tu na to, aby sme Vám pomohli. Môžete sa na nás obrátiť priamo po prihlásení cez FLATIO. Kontaktujte nás na webových stránkach pomocou kontaktného formulára alebo napíšte e-mail na info@flatio.sk .

PLATBY

mesačný nájom - ako sa počíta?

Mesačný nájom = nájom za 30 dní
Bývate dlhšie ako 30 dní (napr. 31 dní)?
Platíte mesačný nájom (nájom za 30 dní) + pomernú časť za 1 deň.
Bývate menej ako 30 dní (napr. 20 dní)?
Platíte pomernú časť podľa počtu dní.

kedy budem platiť nájom?

Prvý nájom treba zaplatiť do 24 hodín od schválenia Vašej rezervácie. Druhý je splatný 20 dní od začiatku zmluvy (tzn. odo dňa nasťahovania) a každý ďalší vždy po 30 dňoch od splatnosti druhého nájmu.

Akú platobnú metódu môžem použiť?

Na FLATIO si môžete vybrať, akú platobnú metódu chcete. Je možné platiť pomocou karty, cez GoPay aj bankovým prevodom - jednoducho si zvolíte, čo je pre vás najpohodlnejšie!

Ako zaplatím nájom?

Nájomné zaplatíte ľahko a online po prihlásení do FLATIO v sekcii platby. Tu tiež nájdete všetky prehľady svojich platieb. Takže na nič nezabudnete. Platiť môžete jednoducho kartou pomocou aplikácie Moje bývania .

Jak dlouho bude trvat odblokování rezervačního poplatku z mé karty?

O odblokování rezervačního poplatku zažádáme ihned, jakmile na to budete mít nárok. Platební brána GoPay má na odblokování maximálně 2 dny. Pak už jen záleží na rychlosti Vaší banky, které to může trvat třeba dalších 5 dní.

Nenašli ste tu odpoveď na svoju otázku?

Napište nám otázku do chatu alebo pošlite e-mail na tel:+421233057030" class="no-found-link.